Ile zdjęć powinno znaleźć się w aukcji/ofercie?

Temat zdjęć produktowych rozbija się zazwyczaj o ich jakość i szczegółowość – które uważane są za najważniejsze dla klienta oraz cenę realizacji – najczęściej najistotniejszą dla sprzedawców/zleceniodawców. Rzadko natomiast zastanawiamy się nad ich ilością. Nad tym, ile rzeczywiście powinno się ich znaleźć w ofercie, jednak nie w odniesieniu to tego jakie nakłady pieniężne należy pokryć na ich realizację, ale ile faktycznie jest ich potrzeba, aby ukazać kupującemu produkt w sposób dla niego satysfakcjonujący i oczywiście przekonujący do zakupu.

Możemy spotkać wszelkiej maści oferty ? od takich, gdzie nie uświadczymy nawet jednego zdjęcia ? po te, gdzie do długopisu zrobionych zostało ich dziesięć. O ile najczęściej każdy zdaje sobie sprawę, że oferta bez zdjęcia, nie ma większego prawa bytu, o tyle świadomość, że dużą ilością zdjęć możemy sobie wręcz zaszkodzić jest już znikoma.

Zakupy przez internet to z jednej strony oszczędność czasu i wygoda, z drugiej zaś pewne ryzyko, które niesie za sobą brak możliwości namacalnej oceny produktu. W celu zminimalizowania tego ryzyka, szukamy pewnych i sprawdzonych sprzedawców. Oni zaś starają się uwiarygodnić siebie poprzez dobre opisy, atrakcyjną szatę graficzną i zdjęcia. Zauważyliśmy niestety, że sprzedawcy często zatracają się w tej próbie ?zminimalizowania? ryzyka. Umieszczają kilkanaście zdjęć do najprostszych produktów, tworzą rozbudowane oferty, opisy na kilka strona A4 i niezliczoną ilość sloganów. Można się poczuć jak na typowym targowisku a przecież nie takie są założenia zakupów online. Jako kupujący, musimy przebić się przez to wszystko, żeby wyłapać najważniejsze aspekty a ponieważ w gąszczu tak wielu informacji i zdjęć, łatwo jest przeoczyć kwestię, która może okazać się dyskwalifikująca dla tego produktu lepiej po prostu z niej zrezygnować i udać się do konkurencji.

Najważniejsze w tym wszystkim jest znalezienie swojego złotego środka. Szanujmy czas kupujących równocześnie nie zaniedbując ich konieczności zminimalizowania ryzyka i chęci poznania produktu przed jego zakupem. Nie realizujmy zbyt małej ilości zdjęć, ze względu na to, że trzeba za nie zapłacić, ale nie przesadzajmy też w drugą stronę, ukazując produkt w każdej możliwej pozycji. Postawmy się w miejscu kupującego i odpowiedzmy sobie na pytanie ?Co chciałbym zobaczyć, będąc zainteresowany tym produktem, a nie mając o nim pojęcia??.

Oczywiście nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to ile zdjęć powinna zawierać oferta. Wszystko zależy od produktu. I tak, chociażby w przypadku biżuterii najczęściej stosuje się tylko jedno zdjęcie, ponieważ jest ono w stanie ukazać ją w całej okazałości i nie pominąć żadnego szczegółu, natomiast inaczej będzie jeśli sprzedajemy samochód. Tu wymaganych jest rzeczywiście kilkanaście zdjęć, prezentujących go z każdej strony na zewnątrz i z różnych perspektyw w środku. Z naszego doświadczenia jednak, najczęściej stosujemy około 3 zdjęć ogólnych + kilka zbliżeń. Jest to rozwiązanie najbardziej optymalne. Produkt w całej okazałości + uchwycenie w zminimalizowanej formie szczegółów istotnych do oceny produktu.

Nie wiesz ile zdjęć będzie odpowiednie dla Twojego produktu? Skontaktuj się z nami. Wspólnie opracujemy najlepszą i najbardziej optymalną strategię.

Admin | 21 marca 2016

Szanowni Klienci,
Informujemy, że obecnie studio nie przyjmuje nowych zleceń na realizację zdjęć.